Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Yeni Anayasayı Kendimiz İçin Değil, Ülkemiz İçin İstiyoruz"
Türkiye ile Suriye Arasında Enerji ve Maden İş Birliği Mutabakatı İmzalandı
23.05.2025 - Cuma 06:54
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Suriye’nin başkenti Şam’da gerçekleştirdiği temaslar kapsamında Suriye Enerji Bakanı Muhammed El-Beşir ile enerji, madencilik ve hidrokarbon alanlarını kapsayan çerçeve bir anlaşma imzaladı. Anlaşma kapsamında Türkiye, Suriye’ye bin megavatlık elektrik ve 2 milyar metreküplük doğal gaz ihraç edecek.
Elektrik ve Gaz İhracatı 3 Katına Çıkıyor
Şam’da yapılan görüşmelerin ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan Bakan Bayraktar, Aralık ayından bu yana Suriye ile yürütülen diplomatik temasların meyve verdiğini belirterek, “Hayatın normalleşmesi için en önemli hususlardan biri temel hizmetlere, özellikle de enerjiye erişimdir” dedi. Bayraktar, Türkiye’den Suriye’ye mevcut elektrik ihracatının 3 katına çıkarılarak bin megavat seviyesine ulaşmasının planlandığını açıkladı.
Ayrıca, Halep ve Humus’taki doğalgazla çalışan elektrik santrallerine 2 milyar metreküplük doğal gaz ihracatı yapılacağı ve bu sayede elektrik üretim kapasitesine 1.200-1.300 megavatlık ilave katkı sağlanacağı belirtildi.
Altyapı ve Yeniden İnşa Çalışmaları Başlıyor
Türkiye’nin Suriye’nin yeniden inşasına yönelik projeler geliştirmeye hazır olduğunu vurgulayan Bakan Bayraktar, “Suriye’nin altyapısında, yeniden inşasında kullanılacak ekonomik değerin oluşturulması amacıyla petrol ve doğal gaz üretiminin artırılması, yeni kaynakların keşfi yönünde de çalışmalarımız olacak” dedi.
Yaptırımların kalkmasının ardından Suriye’ye uluslararası yatırımcı ilgisinin arttığını ifade eden Bayraktar, Türk kamu ve özel sektörünün yanı sıra uluslararası ortaklıklarla kalkınma projelerinin destekleneceğini belirtti.
Doğal Gaz Hattı Haziran’da Hizmete Girecek
Suriye Enerji Bakanı Muhammed El-Beşir ise Kilis üzerinden gelen doğal gaz hattının Haziran ayı içinde faaliyete geçeceğini duyurdu. Türk şirketlerinin madencilik ve enerji sektörlerinde Suriye’ye destek vereceğini ifade eden El-Beşir, altyapı çalışmalarının teknik heyetler aracılığıyla sürdürüleceğini söyledi.
Cumhurbaşkanı Şara ile Görüşme
Bakan Bayraktar, temasları kapsamında Suriye Cumhurbaşkanı Ahmed eş-Şara ile de bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşmede iki ülke arasında enerji ve maden alanlarında yürütülen faaliyetler, planlanan projeler ve bölgesel iş birliği olanakları ele alındı.
Mutabakat Zaptı ve Kapsamı
İmzalanan mutabakat zaptı, iki ülke arasında enerji üretimi, iletimi, dağıtımı ve ticareti ile enerji verimliliği alanlarında iş birliğinin geliştirilmesini öngörüyor. Ayrıca hidrokarbon, nadir toprak elementleri ve kritik minerallerin keşfi, çıkarılması ve işlenmesi gibi stratejik alanlarda ortak projeler yürütülmesi hedefleniyor.
Sağlık Bakanı Memişoğlu'ndan Netanyahu'nun Açıklamalarına Sert Tepki
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz'dan Netanyahu'nun Açıklamalarına Tepki
İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan’dan ABD Başkanı Trump’a Altyapı Tehdidi Tepkisi
İsrail'in Lübnan Saldırılarında Can Kaybı 3 Bin 696'ya Yükseldi
Bakan Akın Gürlek: 12'nci Yargı Paketi'nde Bilirkişilik Sistemine Yeni Düzenlemeler Geliyor
KKTC Başbakanı Ünal Üstel'den Cumhurbaşkanı Erdoğan'a Doğu Akdeniz Ve Kıbrıs Teşekkürü
Tarsus'ta Kentsel Dönüşüm Davasında Eski Belediye Başkanı Haluk Bozdoğan'a 60 Yıl 7 Ay 15 Gün Hapis
Bakan Yusuf Tekin: İmam Hatip Okullarını Uluslararası Bir Marka Haline Getireceğiz
Burhanettin Duran'dan İsrail Yönetimine Sert Tepki: Türkiye'ye Ahlak Dersi Vermeye Kalkması Hadsizliktir
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Doğu Akdeniz Mesajı: Türkiye Ve Kıbrıs Türkü'nün Haklarına Müdahaleye Sert Yanıt Veririz 









